Využíváte to, za co platíte? 1.díl pojištění domácnosti

25.5.2018

Pojišťovny nabízejí ke svým pojistkám různé doplňkové služby a připojištění, některé i zdarma. Služeb je tolik, že o nich často ani nevíme, že je máme a nebo na ně zapomeneme. Pojďme se tedy společně podívat, jestli opravdu využíváte to, za co platíte.

Asistence u pojištění domácnosti a nemovitosti:

Zámečník

Možná jste se už dostali do situace, kdy jste se nemohli dostat do svého domu či bytu. Ať už z důvodu zabouchnutých klíčů nebo nefunkčního zámku a podobně. Většina pojišťoven dokáže tuhle nemilou situaci vyřešit za vás, nabízí totiž v asistenčních službách práci zámečníka. Ten dojede na místo a závadu odstraní. Tahle služba je však v každé pojišťovně trochu jinak, liší se nejen limity na zásah, ale také zda je do limitu zahrnuta cesta a materiál použitý k odstranění závady. Ty lepší pojišťovny mají vše zahrnuté do limitu a mají nastaveny limity tak, aby klient nemusel nic doplácet.

Tip: Pokud se do této nepříjemné situace dostanete, zachovejte chladnou hlavu a ozvěte se svému finančnímu poradci, ten by vám měl pomoci situaci vyřešit a říct vám, zda ji máte a zda je dobré to řešit přes pojišťovnu.

Deratizace a dezinsekce

Může se stát, že se k vám jednoho dne bez vašeho svolení nastěhují nečekaní a nezvaní hosté, jako třeba mravenci a podobní škůdci. No a co teď s nimi? I na tohle některé pojišťovny myslí a mají v asistenčních službách zahrnuté deratizační a dezinsekční práce. Pojišťovna vyšle specialistu k vám domů a ten provede nezbytné opatření k hubení nebo omezení výskytu škůdců. Tuhle službu má opět každá pojišťovna jinak.

Servis domácích elektrospotřebičů

Tohle připojištění vám pomůže, když se vám pokazí například pračka, sušička, lednička, mrazák, myčka na nádobí, televize a podobně. Úplný výpis spotřebičů na které se toto připojištění vztahuje najdete v pojistných podmínkách. Pokud nastane situace, kdy se vám elektrospotřebič pokazí, pojišťovna vyšle k vám domů technika, který odstraní závadu na spotřebiči. Tohle připojištění má ovšem své podmínky. Mezi hlavní podmínky patří, že spotřebič musí být zakoupen v ČR jako nový, nesmí být starší pěti let a nesmí se na něj vztahovat záruka poskytnutá výrobcem či prodejcem. Zbylé podmínky najdete v pojistných podmínkách.

IT Asistence

Kdy se vám může hodit tahle asistenční služba? Při zavirování počítače, při neúmyslném smazání dat nebo při zapomenutí hesla (netýká se hesel do operačního systému). Asistence probíhá vzdáleným přístupem nebo po telefonu. Kdy nemůžete využít podporu? Pokud byl software získán ilegálním způsobem nebo v případě škody způsobené přepětím, popřípadě mechanickým poškozením. Tato služba se opět může lišit u každé pojišťovny, proto je nejlepší se podívat na podrobnosti u vaší pojišťovny.

Instalatér, topenář, sklenář, elektrikář a plynař

Tyto práce vám pojišťovna zajistí v případě havarijní situace. Zajistí vám technika, který dojede a odstraní havarijní situaci. Náklady do sjednaného limitu zaplatí pojišťovna, zbytek musíte uhradit sami. Limity a počty zásahů se liší podle pojišťovny a podle druhu zvolené asistence.

Zkažení potravin

Představte si situaci, odjíždíte na delší dobu z domu, během pobytu mimo domov vám vypadne proud. Tím přestane fungovat mrazák a dojte tak ke zkažení potravin, které jste v něm měli. Navíc může dojít i k poškození podlahy pod mrazákem. I tohle některé pojišťovny dokáží zaplatit.

Méně časté (doplňkové) služby

Asistence pro cyklisty

Tohle připojištění je příplatkové a moc pojišťoven ho nemá. Pojištění vám zajistí v případě poruchy jízdního kola, popřípadě při nehodě odvoz jízdního kola společně s vámi do nejbližší opravny, která je schopná kolo opravit. Asistenční služba nenahrazuje zásah základních složek integrovaného záchranného systému. Asistence se nevztahuje na elektrokola a v případě, že událost vznikne v souvislosti s účastí na sportovní akci.

Výměna čerpadel a kotlů

Klidný chod domácnosti může narušit i pokažený kotel nebo některé z čerpadel. I na tohle pár pojišťoven myslelo a přidalo do svého pojištění strojní zařízení. Pokud dojde k poruše závadou kotle, dokáže vám pojišťovna zaplatit nový kotel.

Řešíte-li pojištění domácnosti a nemovitosti, ozvěte se naším poradcům, rádi vám pomůžou vybrat to nejlepší přímo pro vás. Pokud už pojištění máte, mohou vám udělat revizi pojistné smlouvy.

Tip: Nezapomeňte při sjednání pojištění domácnosti a nemovitost sjednat i pojištění občanské odpovědnosti.

Zdroj: Štěpán Vaněk, Finance v klidu

Zpět